zaterdag 5 december 2015

een mijnwerker op bezoek

Jarne was tijdens de zomervakantie naar de mijn in Beringen geweest.
Hij bracht ons het foldertje mee.

We wilden wel met de klas naar de mijn gaan.
Maar we botsten op enkele problemen....

De mijnen zijn niet bepaald in de buurt van Vilvoorde.
Met auto's naar de mijn rijden, doen we dan liever niet.
Een busje huren, kost heel veel centjes.
Centjes die we misschien wel nog voor andere dingen nodig hebben?

Daarom ging Leen op zoek naar een ex-mijnwerker.
De opa van Harun werkte vroeger in de mijn. Maar naar school komen lukte voor hem niet.
Gelukkig kon de mama van Hamza ons helpen. Haar papa kende een ex-mijnwerker.

Een paar mailtjes en wat telefoontjes later kwam hij!


Hij vertelde ons alles wat we wilden weten over het werk in de mijnen.
Hij toonde foto's.
We kwamen heel veel te weten.

Binnenkort kan je alles lezen in onze mijnkrant (of moeten we mijnenboekje zeggen).

Nogmaals een dikke dankjewel voor de hulp van mama Hamza!

Als we op het einde van het schooljaar nog voldoende centjes over hebben, zit er misschien nog wel een bezoekje aan de mijn in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten